R.I.P

Jonas <3

 -en vän jag aldrig kommer glömma.

Dina texter, dina låtar, ditt leende, ditt gitarrspelande

din lägenhet, dina tokigheter, dina äventyr, ditt skratt,

din underbara personlighet.. Detta och mycket mer kommer

vi alla minnas och bevara inom oss.

 

Minnen, det enda ingen kan ta ifrån oss <3

 

Minns du när vi satt i regnet på lekplatsen i Hörnebo och
prata om livets alla gåtor..

Eller när vi jagade varandra på din enorma balkong..

Eller när jag klagade på din kvällsmat som bestod av

en öl och en burk med majs..

Eller när jag och Ellinor sov hos dig i din trasiga säng med

bara två ben, så mycket har jag nog aldrig skrattat..

Eller när vi satt och drömde oss bort om Australien..

Eller alla sommarkvällar vi suttit ute och du har spelat gitarr och

vi andra sjungit med..
Eller tavlan du och Jocke gjorde till mig när jag fyllde 18,

den var.. hm.. speciell kan man väll säga!

Eller alla gånger du tålmodigt försökt lära mig spela gitarr,

oj vilket hopplöst fall jag var..

 

Jag kan sitta här och skriva sida efter sida med saker

som har med dig att göra, men det gör ingen skillnad..

 

Att du inte längre finns kvar hos oss är en sorg

som aldrig kommer att försvinna, ett tomrum som

aldrig åter kommer fyllas. Och ett sår i hjärtat som

aldrig kommer att läka..

image26



Rest In Peace - Jonas Henberg



Kommentarer
Postat av: Sara

RIP. :(

2007-06-26 @ 18:56:28
Postat av: Anonym

r.i.p bästa kusin..

2011-01-14 @ 16:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback